Vigselringen och ett hårstrå

Jag testade nyss en skröna. Min chef berättade att hon testade om hon skulle få en flicka och en pojke när hon var gravid och att det stämde bägge gångerna. Jag är väldigt skeptisk till sådant här men jag var ju tvungen att testa i alla fall, nyfiken som man är.

Det man gör är att ta sin vigselring och ett av sina hårstrån. Du hänger ringen i ditt hårstrå och håller det sedan hängande över din vänstra handled. Om ringen börjar pendla fram och tillbaka så blir det en pojke enligt denna skröna. Om ringen börjar cirkulera över handleden så blir det en flicka.

Min ring började cirkulera. Det skulle betyda en flicka. Jag tror dock att cirklarna beror på ventilationen som blåser i rummet. Det kan ju omöjligen vara så att det skulle funka. Jag har även testat den kinesiska kalendern, enligt den blir det en pojke men sannolikheten att det blir en tjej är nästan lika stor. Och ska man tolka den pigmentrand som jag börjat se på magen så blir det en grabb. Hjärtslag har jag inte hört än så de kan jag inte analysera än. Och magens form kan man ju inte heller analysera än.

Det blir helt enkelt till att vänta. Om cirka 24 veckor får vi svar.

Tror ni på sådana här tester?

Nedan så har ni ringen och hårstråt. Undra om lockigt hår påverkar resultatet 😉

20110525-020335.jpg

Föregående inlägg
Lämna en kommentar

Lämna en kommentar